Vätö Huvuds vägförening (VHDVSF)

På väg mot nya horisonter

Uppdaterad information om vintervägunderhåll

2023-12-17

I fliken Vägunderhåll publicerar styrelsen uppdaterad information om vinterunderhåll av huvudvägar och kvartersstigar. I det uppdaterade dokumentet för vintervägunderhåll framgår att dag för sophämtning är flyttad från måndagar till onsdagar och instruktioner för placering av sopkärl för att underlätta progning.

Årsmötet 2023

2023-06-16

Årsmöte 2023 gick av stapeln lördag den 10 juni klockan 13:00 i Vätö Folkets hus.

Protokoll från årsmötet återfinns under fliken Årsmöte 2023.

Grusning och hyvling N, M, L, J, H, G och F i maj

2022-05-06

Grusning och hyvling kommer att ske onsdagen den 11 maj och torsdagen den 12 maj. Se mer information under fliken Vägunderhåll!

Hyvling och grusning

2021-11-05

I början på nästa vecka (vecka 45) kommer hyvling och grusning ske på följande vägar och stigar:

Torsängsvägen, Älgörtsstigen, Odonstigen, Porsstigen, Rönnbärsstigen, Syrenstigen, Tibaststigen, Ullörtstigen och Vitsippstigen.

Vi har delat in området i 3 sektioner av kostnadsskäl. I etapp 1 ingår ovanstående stigar.

Etapp 2 består av följande vägar/stigar: Furustigen, Gråalstigen, Hagtornstigen, Järnekstigen, Krokusstigen, Lärkstigen, Malörtstigen, Näverstigen och kommer att hyvlas och grusas hösten 2022.

Etapp 3 består av följande vägar/stigar: Långnäsvägen, Alstigen, Bokstigen, Cederstigen, Dahliastigen (lilla), Dahliastigen, Enbärsstigen och kommer att hyvlas och grusas hösten 2023.

/Styrelsen

Höstnyheter från Styrelsen om slyröjning med mera

2021-10-23

1) Nya markerings stolpar vid farthindren är uppsatta. Dessa markerings stolpar är godkända av Transportstyrelsen vilka de gamla markerings stolparna inte var.

2) ”30 lådorna” är inplockade för vintern. Kommer att sättas ut igen i mitten av april 2022. Max 30 km/tim gäller fortfarande och gäller även mellan farthindren.

3) Vecka 43 kommer slyröjning att ske längs Fiskebyvägen, Björköfjärdsvägen, Långnäsvägen och Torsängsvägen.

Nytt lösenord

2021-05-12

Lösenordet för att hämta dokument, som kräver en inloggning, kommer att ändras 13 maj 2021. Information om inloggning med lösenord kommer med kallelsen till årsmötet 2021.

Kontraktet med IP-Only

2019-06-15

Vägföreningen kontrakt med IP-Only ligger finns att ladda ned under fliken dokument.

Registerhantering GDPR

2018-11-20

Uppgift om Vägföreningens registerhantering kan laddas ned efter inloggning. Inloggningsuppgifter återfinns i senaste årsmötesprotokoll eller i senaste faktura.

Adressuppdatering via Lantmäteriet

2018-11-20

Adresser för medlemmar i Vätö Huvuds vägförening uppdateras från och med december 2018 4 gånger per år med uppgifter från Lantmäteriet.

Uppgifter utöver postadress såsom e-post och telefonnummer kan frivilligt anmälas till vägföreningen, som behandlar och förvarar uppgifterna enligt GDPR. Se nyheten om Vägföreningens registerhantering.

De senaste dokumenten

Endast delägare har tillträde till dokumenten
GDPR registerbeskrivning
Stadgar nya